جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
ساعت : ۰۹:۲۱
کد خبر: ۷۵۶۱۷
|
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۱

نادرقاضی پور : خودروسازی حیات خلوت دولت است

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس خودروسازی ها را حیات خلوت دولت خواند و گفت:مدیران صنعت خودرو افرادی سیاسی هستند تا صنعتی و این صنعت مهم و اثرگذار بر وضعیت اقتصادی به یک بنگاه سیاسی تبدیل شده است.
به گزارش شهر، نادرقاضی پور در رابطه با محقق نشدن افزایش کیفیت خودروهای تولید داخل و تداوم نقص فنی و حادثه آفرینی این خودروها، گفت: خودروسازی کشور زیر نظر مدیران کارآمد که بتوان آنها را خودروساز واقعی دانست، قرار ندارد و این فضای صنعتی مهم تولیدی به یک بنگاه سیاسی  و حیات خلوت دولت تبدیل شده است.

نماینده ارومیه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به 300 واحد صنعتی تولیدی زیر مجموعه یک شرکت خودروساز، تصریح کرد:  بسیاری از این واحدها مازاد بوده و کارایی و تولید خاصی ندارند و فقط  فضایی برای کسب منفعت و سودجویی اعضای هیئت مدیره ها و افزایش بی رویه و غیرمنطقی قیمت خودروها شده است.

قاضی پور عدم انضباط مالی در شرکت های خودرو ساز را  از آسیب های مشهود در این صنعت عنوان کرد و گفت:  در صورت رفع این مشکل و خرید قطعات مورد نیازبا کیفیت قابل قبول  برای تولید خودرو از طریق مزایده  قیمت خودرو 30 درصد پایین خواهد آمد.

عضوکمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه اگر وضعیت مدیریت صنایع خودروسازی و عدم انضباط مالی این شرکت ها رفع نشود، تولید خودروهای با نقص فنی و حادثه ساز  ادامه خواهد داشت،یادآور شد: در همین راستا تحقیق و تفحص از صنعت خودرو از سوی نمایندگان مجلس در حال پیگیری است که امیدواریم نتایح این تحقیق اثر بخش باشد.
منبع: خانه ملت
نظر شما